28.10.2016
Blogi siirtyy uuteen osoitteeseen!

Hei!

Jatkan blogin kirjoittelua, kuten lupasinkin jo. Osoite kuitenkin vaihtuu (kurkkaa täältä). 

Blogi tulee käsittelemään samanlaisia aiheita kuin nytkin, hyvinvointiin liittyen. Haluan kuitenkin kehittyä ja panostaa enemmän ulkoasuun sekä kuviin motivoidakseni lukijoitani. Olen hyvin kiitollinen kaikista ihanista palautteista, joita olen blogistani saanut! Sydäntäni lämmittää tieto, että olen avuksi muille. Olen hieman hassu kirjoittaja ja paljon on oppitavaa, mutta saa nähdä tapahtuuko kehitystä 😀

Tulevaisuudessa kirjoitan ehkä rennommin ja enemmän oman aikatauluni mukaan. Avoimen väylän kautta hakeminen ei ole ihan helppo juttu 😀 Arkisia juttuja saattaa tulla vähän enemmän ja paljon aitoja kokemuksia.

Kiitos lukijoille kaikesta tuesta <3

11259588_1680940378789458_371138551_n

-Isabella

24.10.2016
Finaaliviikonlopun tunnelmia

Huh! Viikonlopun aikana ei kauheasti koulujuttuja pystynytkään miettimään, mutta nyt arki vie ihan mennessään. I Love Me- messu oli huikea kokemus. Päästiin promohommiin esitysten jälkeen ja messuilla oli vielä niin paljon kiinnostavia juttuja hyvinvointiin liittyen. Erilaisia mielenkiintoisia maisteluja löytyi joka kulmasta ja huikeita messutarjouksia. Päästiin myös tutustumaan Fastin uuteen Natural -sarjaan, jota pääsikin maistamaan messuilla (tulee myyntiin vuoden vaihteessa). Kyseisen herajauheen ainesosa-lista on hyvin lyhyt ja makeutukseen käytetty steviaa (!!). Mitä mahtavempaa kyseistä heraa löytyy lakun makuisena.

snapchat-1913333103snapchat-194252729

Messuihin valmistauduin hyvällä kerroksella For All My Eternity-itseruskettavaa ja kunnon eväillä! Päivät olivat pitkiä, mutta todellakin kaiken arvoisia. Viimeisistä hetkistä finalistina halusi nauttia täysillä. Oli ihanaa työskennellä tyttöjen kanssa. Esiintyminen oli mahtavaa, meillä oli aina niin hyvä tunnelma.dsc_0058

snapchat-1729284162snapchat-1726945794

Kilpailu on ohi ja siitä fiilikset hieman haikeat, mutta odotan innolla tulevaisuutta. Onneksi tyttöjen kanssa olemme sopineet, että olemme yhteydessä jatkossakin! Heitä tuleekin jo ikävä.

dsc_0068

snapchat-1312798866img_20161023_100744

Tietenkin harmittaa vähän, että teki paljon töitä kilpailun eteen eikä sijoittunut. Kuitenkin olen aivan mahtavan kokemuksen voittanut. Tiedän kilpailun avavan ovia, joten en usko kaiken päättyneen tähän. Ihan joka ikinen finalisteista oli kyllä niin upeita, että olen ylpeä kuuluvani heihin. Olen myös kaikille tukijoilleni erityisen kiitollinen kaikista ihanista tsempeistä. Poikaystävä ansaitsee mitalin, että kesti mua koko viikonlopun 😀

 

dsc_0109

snapchat-1712203933

Voin lämpimästi suositella hakemista Fitnessmalli-kilpailuun, jos se on käynyt mielessäsi. Hienoa tässä kilpailussa oli, että tarvittiin muitakin taitoja kuin sitä ulkonäköä. Kuten esityksissämme sanottiin ”päässä pitää olla muutakin kuin tukkaa”. Kilpailun aikana pääsimme tutustumaan ihaniin ja kannustaviin ihmisiin. Yhteistyökumppanit helpottivat elämäämme ja kiitokset siitä. Itse ainakin opin paljon palautumisesta, kun otin putkirullan ”todelliseen” käyttöön ja kompressiosukat tehostivat treenejäni myös. Kaikkia tuotteita, joita siis sosiaalisessa mediassa olen suositellut ovat aidosti mielestäni hyviä ja haluan korostaa niiden oikeanlaista käyttöä.

dsc_0102

Anna on aivan upea yksilö ja olen hyvin onnellinen hänen puolestaan. Hän sopii mainiosti roolimalliksi naisille ja toivon paljon onnea ja menestystä hänelle! <3

14670731_1000245816765422_6420897279356220647_n

Nyt suunta on eteenpäin ja mahdollisuuksille avoin!

-Isabella

snapchat: marjaisabella

18.10.2016
Mistä kaikki sitten alkoi?

Moikka!

Nyt on toivepostauksen paikka elikkä siis mistä kaikki on lähtenyt käyntiin? Seuraavassa tekstissä käsittelen miten otin terveelliset elämäntavat osaksi elämääni.

Olen aina liikkunut jollain tapaa, mutta en koskaan ole ollut varsinainen urheilija. Välillä lenkkeilin vähän enemmän, välillä vähemmän. Kävin uimassa tai tanssitunnilla satunnaisesti. Muistan myös pelaanneeni paljon Wii Fitiä yläasteella!

Söin paljon perusruokaa ja hyvin, mutta herkuttelin ehkä vähän liian usein. Lukiossa sitten vähän enemmän, kun herkutteluni muuttui tunnesyömiseksi ja ahmin aina koeviikolla. Mielikuvani tuolloin kropastani oli, että en pitänyt siitä kovinkaan paljon. Uskoin, että jokaisen tuli vain tyytyä geeneihinsä. Pidin itseäni isona vääristä kohdista ja mielessäni pyöri ajatus, ettei mikään maailman treeni tule muokkaamaan kehonmuotoani miksikään.

screenshot_2016-05-13-09-04-54

Salibuumin edetessä kovaa vauhtia päätin kaverini kanssa hankkia salijäsenyyden ja käydä ahkerasti ryhmäliikuntatunneilla. BodyPump oli tuolloin kova sana. Tunneilla hiki virtasi ja oli hauskaa. Muistan, kun eräs päivä olimme menossa juhlimaan kavereiden kanssa synttäreitä ja julkaisimme kuvat instagramiin juhlavaatteissa.

Sain kommenttia ihmiseltä kehuen hauislihaksiani ja itsekin jopa havahduin ihailemaan. Tästä alkoi pikkuhiljaa kehittyä se ajatus, että kyllä kroppakin alkoi näyttämään hyvältä kun tekee jotain hyvää sen vuoksi. Aloin ihailemaan lihaksikkaampia ja vahvoja vartaloita.

Pian aloin käymään enemmän salin puolella. Ensin ravasin vain kaikissa laitteissa, mutta pikkuhiljaa halusin tehdä enemmän kokonaisvaltaisia liikkeitä tekniikkaani keskittyen. Itsevarmuuteni kasvoi, ei pelkästään fyysisten muutosten vuoksi vaan henkisten. Koen saliharrastuksen kasvattavan luonnetta ja kärsvällisyyttä.

avatar-811149616_966275150062947_4729724440743975460_o

Tällöin söin vielä liikaa herkutellen sekä juoden proteiinijuomia ja patukoita miten sattuu. Tietoni ruokavalintojen suhteen oli hyvin puutteellista ja muistan yhden hassun tapauksen, jossa olin vahingossa ostanut proteiinijauheen sijaan massanlisääjää 😀 Arvatkaa nousiko paino… Ja itse ihmettelin, että ompa täyttävä tämä protskujauhe. Naurattaa vähän kuinka sokeasti olen vain syönyt mitä kaupanhyllyt tarjoaa. Ajattelin proteiinia ”ihmetuotteena’’, joka kasvattaa lihaksia ennätysvauhtia.Tietoa alkoi kokemuksen myötä karttua yhä enemmän. Samalla myös oppi, mikä itselle toimi parhaiten.

dsc_2283-2

Viime vuonna sitten syömiseni muuttui hyvin paljon tavoitteellisemmaksi, kun aloin tarkkailemaan eri ravintoaineiden määriä. Varmistan aina, että joka aterialla tulee hyvässä suhteessa tavoitteiseeni nähden proteiineja, hiilihydraatteja ja rasvoja. Tykkään käyttää ruokavaakaa apukeinona. Tiedän sen olevan monelle turhauttavalta tuntuva vaihtoehto, mutta itselleni se sopii varsin hyvin. En koe mitenkään olevani pakkomielteinen ruuan suhteen. Haluan vain loogisesti seurata sen vaikutusta tuloksiini. Minulle tällä on sama merkitys kuin esimerkiksi treenien kirjoittaminen ylös. Ruokailujen seuraaminen auttaa kehittymisessä ja oman vartalonsa tuntemisessa. En kuitenkaan suosittelisi tarkkaa ruuan seuraamista, jos se aiheuttaa ylimääräistä stressiä. Maalaisjärjellä pääsee aina tosi pitkälle 🙂

PicsArt_05-26-10.50.02

Välillä aikaa on ollut hieman vähemmän käytössä ja treenaaminen, hyvin syöminen sekä palautuminen on ollut hankalampaa. Kuitenkin olen aina yrittänyt parhaani mukaan suunnitella aikatauluni niin, että en joudu paljon karsimaan mistään. Ruuat kannattaa esimerkiksi valmistaa etukäteen ja pistää jääkaappiin rasioihin valmiiksi. Treenit kannattaa laittaa kalenteriin ylös tietylle päivälle niin niistä ei uskalla luistaa. Palautuminenkin on erittäin tärkeää kiireessä, varsinkin stressaantuneena. Itselläni kuitenkin terveelliset elämäntavat ovat niin rutiinia ja lähellä sydäntä, että on vaikeampaa poiketa niistä kuin olla poikkeamatta. Suosittelen siis kaikille, jotka pitävät terveellisyyttä mahdottomuutena, kehittävän itsellensä sopivan ja mieluisen rutiinin. Kun omaan rutiiniin tottuu on vaikeampi poiketa siitä. Treeni ei saa olla rangaistuskeino herkuttelulle vaan mieluisa ajanviete! Eniten minua motivoi treenaamiseen ja terveellisyyteen oma hyvinvointi.

img_20161016_183534

Voin sanoa, että luonteeni on myös muuttunut paljon vuosien varrella. Matka tähän ei ole ollut pelkkä kuukauden muutos vaan vuosien muutos sekä ajattelutapojen muuttumista. Muutokset, jotka vaativat aikaa ovat niitä parhaimpia. Nämä muutokset ovat yleensä pidempiaikaisempia. Ei siis kannata luottaa pikadieetteihin vaan suureen elämäntapamuutokseen. Tällöin pääsee kehittämään itsellensä sopivan terveellisen rutiinin rajoittamatta itseään kaikelta. Kaikki olemme olleet aloittelijoita joskus ja kaikilla on virheemme, mutta tärkeintä on yrittää saavuttaa ne omat tavoitteet. Matka siihen toimii tosi hyvänä kokemuksena.

pinte

Tulevaisuudessa suunnittelen saavani vähän enemmän tukea intohimolleni käymällä Personal Trainer-koulutuksen ja/tai mahdollisesti opiskelemalla lisää ravitsemuksesta. Olen hyvin kiinnostunut näistä aiheista ja nautin muiden auttamisesta. Tavoitteeni on, että pääsen  auttamaan muita myös muun kuin oman kokemukseni pohjalta. Multa saa aina vapaasti tulla kysymään juttuja, moni tietääkin, että höpisen mielelläni näistä asioista!

-Isabella

 

16.10.2016
Treenivarusteet salilla

Mitä treenivälineitä mun treenikassista löytyy? Itse uskon treenivarusteista olevan apua. En niitä kuitenkaan jatkuvasti ihan joka ikisessä liikkeessä käytä, mutta joissain tilanteissa niistä voi olla suurikin hyöty. Mun treenikassista löytyy seuraavat:

dsc_0932

1.Hanskat

Nämä on mulle tärkeitä. Känsät ovat vähentyneet ja raskaita painoja tehtäessä ei tanko paina ärsyttävästi käteen vaikuttaen näin suoritukseeni. Hanskoja käytän aika usein ylä- sekä alavartalotreenissä.

dsc_0931

2. Vyö

Vyötä käytän harvemmin, mutta otan sen käyttöön lisätuen tarpeessa. Esimerkiksi suuremmilla painoilla kyykätessä selkä pysyy helpommin suorana lisätuen avulla. Näin tekniikka ei pääse kärsimään.

dsc_0930

3. Remmit ja versat

Remmejä käytän yleensä maastavedoissa, kun tulee vähän enemmän painoa. Itselläni on melko heikko puristusvoima ja pienet ranteet. Yleensä kädet väsyvät jalkojen jaksaessa enemmän. Versoja käytän myös vaihtelevasti samaan tarkoitukseen. Välillä saatan myös selkää treenatessa käyttää näitä, jos tuntuu liikkeen menevän liikaa hauiksille ja haluan keskittyä enemmän selkään.

dsc_0938

4.Treenipäiväkirja

Ei varsinainen treenivaruste, mutta koen suurta hyötyä saadessani kirjoittaa treenit ylös. Näin kehitystä on helpointa seurata.

dsc_0933

5.Kuminauha

Pidän aina omaa kuminauhaa mukana, jolla usein teenkin alkulämmittelyt tai eristävää jumppaa jalkapäivinä.

dsc_0458

Mukavaa sunnuntaita!

-Isabella